Deaflympics 2003

Sundsvall, 15th winter deaflympics

Hej, jo jag tänkte berätta lite om döv os vid Sundsvall. Jag och några skolkamrater plus två vuxna åkte till Sundsvall för åka lite slalom och kolla på döv os osv. När vi kom dit till Sundsvall tog vi en taxi till vandrarhemmet där vi skulle bo, vi packade upp saker pratade kollade på tv på kvällen när vi kom fram.

Nästa dag åkte vi lite slalom vi hyrde skidor och åkte lite sedan skulle vi på invidningen vara med och kolla på när de stod där och tecknade och pratade lite olika och en svensk tolk och en tolk för alla andra typ världspråk.

Sedan blev det underhållning först vad det ca fem st som klädde ut sig till riddare och slog mot varandra (jag själv tyckte att det vad inte ett dugg underhållnade och barnsligt fasktiskt) sedan vad det dans som vad roligt att kolla på sedan åt vi sen gick vi och kollade på ishockey match Sverige mot Finland och Sverige förlorade för de kunde inte passa pucken de ville ha typ pucken själva hela tiden sedan åkte vi buss till vandrarhemmet och la oss osv.
Nästa dag stack vi och åkte slalom igen, det vad mycket bättre väder den dagen det vad soligt och skönt väder än igår då. Vi gick in staden kollade runt lite så där sedan åkte vi buss till ett hotell som de flesta döva bodde. Det vad inte så mycket att göra där så vi åkte buss till vandrarhemmet osv.

Nästa dag packade vi alla våra saker och sen åkte vi buss till en plats där de tävlade i längdskidåkning först kvinnorna sedan tävlade männen mot varandra. Sedan åkte buss och gick en bit till tågstationen och låste in våra väskor där. Sedan skulle vi åka buss till Nordichallen där de spelade ishockey Sverige mot Kanada där Sverige körde samma stil och förlorade. Sedan åkte vi till kulturmagasinet kollade på utställningen som SDI och Kristinaskolan har ställt ut sedan gick vi på museum som vad gratis och en del saker som var intressant. Sedan åt vi lite sen åkte vi tåg tillbaka till Stockholm.